Nesimtirea administratorului de la SC Izvorasul SRL, firma care detinea licenta de transport pentru traseul pe care s-a petrecut cel mai grav accident rutier din istoria Iasului, depaseste orice inchipuire. Firma in cauza a fost prinsa din nou pe picior gresit de inspectorii de la Autoritatea Rutiera Romana (ARR). Pentru a mai sterge din acuzele care au fost vehiculate in presa, privind protectia de care beneficiaza firma din partea inspectorilor de la ARR, a fost data aceasta sanctiune nesemnificativa. Culmea este ca amenda a fost data de inspectorul Benone Rata, cel despre care s-a discutat intens ca primeste taxa de protectie de la firmele de transport. Cel mai probabil aceasta amenda a fost data de ochii lumi, pentru a fi evitate alte speculatii si eventuale anchete. Chiar daca a primit doar 1.000 lei pentru ca nu a respectat prevederile licentei de transport, firma a contestat deja procesul verbal de amendare. Soferii de la aceasta firma par sa nu respecte nici un regim de transport, sa nu respecte programul din autogari sau sa transforme calatorii in animale de dus la targ ce trebuie inghesuite pentru a face rost de bani cat mai multi. Controlul la care a participat inspectorul Benone Rata a avut loc pe data de 22 februarie 2010. Inspectorul a constatat in procesul verbal de amendare ca soferul de la Izvorasul SRL nu a respectat programul plecarii din autogara si a trecut date nereale in foaia de parcurs. Pentru aceasta abatere a dat o amenda de 1.000 lei. Ionel Dumitriu, administratorul de la Izvorasul, a contestat amenda in instanta si spera sa aiba castig de cauza.
Mincinos pe fata
Uitand total de mortii de la Scanteia, acesta a cerut judecatorilor sa fie iertat pentru ca este prima abatere a firmei pe care o administreaza. "Domnule presedinte, societatea noastra recunoaste abaterea savarsita, dar tinand cont de faptul ca este prima abatere savarsita, va solicitam inlocuirea amenzii cu avertisment", a declarat Ionel Dumitriu in cererea de chemare in judecata. In caz ca a uitat, reamintim ca accidentul a avut loc pe data de 14 august, la o trecere la nivel cu calea ferata din comuna Scanteia. Soferul microbuzului in care se aflau 16 persoane nu a fost atent la culoarea rosie a semaforului si nici la semnalele acustice si a incercat sa traverseze linia ferata. Numai ca a fost izbit in plin si tarat pe o distanta de cateva sute de metri. Scenele erau de-a dreptul terifiante: cadavrele pasagerilor erau imprastiate printre sinele de cale ferata sau mutilate in interiorul unui morman de fiare contorsionate de locomotiva. Din acest accident au scapat cu viata doar doua persoane. "El numara spaga. Vroia sa vada cat i-a iesit lui. Era cu banii in mana si numara sa vada cat i-a ramas lui. Era cu spatele la tren. Noi am vazut trenul la 25 de metri si am tipat cat am putut sa faca ceva. Atunci el s-a panicat si nu a mai stiut ce sa faca. Ne-a izbit in plin. Eu eram pe un loc mai in spate si cand am vazut trenul am scos piciorul prin geam pentru a crea un gol care sa-l apere pe nepotelul meu. Era un copil de zece ani foarte istet si nu merita sa fie in acel microbuz", a spus Viorel Chelaru, unul dintre supravietuitori.


